Πρόλογος


Η προσπάθεια όλων των κατοίκων του Μαγγανιακού  να αναβαθμίσουν το χωριό τους στον οικονομικό, πνευματικό και πολιτιστικό τομέα, έγινε η αφορμή να παρουσιάσω τη σύντομη αυτή εργασία μου. Θέλοντας να συμβάλω στην προσπάθεια αυτή των συγχωριανών μου, θεώρησα ότι η απλή και ευχάριστη παρουσίαση της φυσικής ομορφιάς και ιστορικής πορείας του τόπου μας θα είχε κάποιο ενδιαφέρον για τους σημερινούς κατοίκους του χωριού μας και θα αποτελούσε, ίσως, κάποια βάση για καλύτερες μελλοντικές αναζητήσεις.


Τις πληροφορίες μου για τον τόπο μας τις συγκέντρωσα, ύστερα από αρκετές προσπάθειες,  από διάφορες ιστορικές πηγές, από διηγήσεις γερόντων και από επιτόπιες προσωπικές μου αναζητήσεις. Διαβεβαιώνω ότι όλες έχουν τύχει σοβαρού ελέγχου και έχουν διασταυρωθεί ώστε να πλησιάζουν περισσότερο την ιστορική πραγματικότητα και όχι τη μυθολογική αφήγηση. Δεν επιμένω βέβαια ότι η μικρή αυτή έρευνά μου είναι έργο απαιτήσεων, φανερώνει όμως την αγάπη μου για τον τόπο μας και τους ανθρώπους του και ζητώ ως εκ τούτου την επιείκεια και την κατανόηση των αναγνωστών για τις όποιες ασάφειες, παραλήψεις ή υπερβολές.

Προς διευκόλυνση κάθε ανήσυχου συγχωριανού μας, ο οποίος θα επιθυμούσε να ασχοληθεί με την συγκέντρωση περισσότερων και εγκυρότερων πληροφοριών για τον τόπο μας, αναφέρω στο τέλος της εργασίας μου (Βιβλιογραφία), τις όποιες πηγές μου.        

Αθήνα, Νοέμβριος 1999
Ψαρούλης Περικλής